Fysiotherapie Helmond

Ben je opzoek naar Fysiotherapie in Helmond dan zoek je FysioFit Helmond.

FysioFit Helmond, jouw fysiotherapeut in Helmond en omstreken

-Je kunt direct bij ons terecht
-We zijn geregistreerd bij het Ministerie van VWS (BIG-registratie)
-We werken met alle zorgverzekeraars
-Makkelijk: je hebt geen verwijzing nodig

Bij ons sta jij centraal. Het is jouw gezondheid waar het om gaat en dat is niet niks. Jij wil niks liever dan zo snel mogelijk werken, sporten of je dagelijkse activiteiten hervatten. En dat is precies wat wij ook willen.

Bij FysioFit Helmond werken we aan verschillende klachten zoals:

• Pijn in de onderrug
  • Nekpijn met en zonder hoofdpijn
  • Schouderklachten
  • Knieblessures
  • Verzwikte enkels
  • En nog veel meer

Voor fysiotherapie in Helmond bent u bij ons dus aan het juiste adres!

Werkwijze

Elke behandeling is er op gericht om jou zo snel mogelijk pijnvrij de activiteiten te laten hervatten die jij graag wil doen. Wij hebben een efficiënte en effectieve werkwijze opgezet die daarvoor moet gaan zorgen. Dat kunnen wij echter niet alleen. Jij zult het werk moeten doen en de geven adviezen en oefeningen uit moeten voeren zodat jij zelf weer controle krijgt over je klachten en daarmee de controle over je leven terug krijgt. Wij hebben en zijn de tools die je helpen om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

In de basis werken wij volgens het volgende stappen plan:

1. Rust
    We gaan het niet moeilijker maken dat het al is maar rust doet nog altijd worden! Op de juiste manier toegepast kan dit er voor zorgen dat de eerste pijn al stukken minder wordt. Hoeveel rust, wanneer wel en wanneer niet kunnen wij het beste bepalen aan de hand van ons eerste onderzoek.
  2. Soepeler maken
    Ook wel mobiliseren genoemd. Wanneer een gewricht of een lichaamsdeel niet soepel is dan zal elke beweging een overbelasting en daarmee pijn veroorzaken. Hier voor gebruiken we massage technieken, manuele therapie (in de volksmond “kraken” genoemd) en rustige huiswerkoefeningen. Hiermee worden spieren, pezen, kapsels en banden weer naar hun ideale lengte gebracht.
  3. Sterker maken
    Oefentherapie is een van de meeste toegepaste en wetenschappelijk bewezen manieren om een positieve bijdrage te leveren aan herstel en het voorkomen van een herhaling van de klachten. Dit gebeurd in verschillende vormen en wel van cardiotraining tot krachttraining en van licht (underloaded) tot zwaar (loaded) en allemaal afhankelijk van het door ons samen bepaalde doel.
  4. Leefstijl veranderen
    Vorm naar functie. Je lichaam neemt de vorm aan van die functie die hij toebedeeld krijgt. Beweeg je onvoldoende dan worden je spieren en gewrichten stug, stijf, zwak en pijnlijk. Wil je graag een (pijn)klachtenvrij leven dat zul je ervoor moeten zorgen dat jouw leefstijl voldoende beweging bevat. Ons lichaam is nu eenmaal gemaakt om te bewegen en te worden belast. Vandaag gebruiken we ons lichaam simpelweg veel te weinig waarvoor het eigenlijk is bedoel. Aan jou de taak om daaraan te werken en blijven werken ook nadat de therapie (als het goed is pijnvrij) is geëindigd.

Direct afspraak zonder verwijzing

Als je ons even belt op 0492-770045, maken we direct een eerste afspraak (of we bellen je z.s.m. terug voor het maken van een afspraak). Wij streven er naar om binnen uiterlijk 48 uur de eerste afspraak in te plannen. Een verwijsbrief van je huisarts is niet nodig. Je kunt ook onderstaande formulier invullen dan bellen wij je z.s.m. voor het maken van onze eerste afspraak samen.

Vergoeding en verzekering

We hebben contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland. Ben je aanvullend verzekerd voor fysiotherapie? Dan declareren we de kosten voor jouw behandeling direct bij je verzekering. Ben je niet verzekerd voor fysiotherapie? Geef dit voor uw eerste afspraak door en wij bespreken vooraf met u de mogelijkheden zodat u niet voor onverwachte (of hoge) kosten komt te staan.

Wil je weten of/  hoe je verzekerd bent? Kijk dan voor de zekerheid in je polisvoorwaarden.

Afspraak maken?

Wacht niet langer en maak nu die afspraak. Je hebt nu lang genoeg afgewacht en het feit dat je op onze website leest over fysiotherapie betekend dat het tijd is om contact met ons op te nemen. Bel 0492-770045 of doe de gratis FysioFit Check voor het beste advies.

Zeg je fysiotherapie in Helmond dan zeg je FysioFit Helmond

Overig

Ben je niet verzekerd of wil je het probleem breder aanpakken? Doe dan HIER de Personal Training Lidmaatschapstest.